23 | 08 | 2019
Pagal Ispanijos įstatymus, jei Ispanijoje gyvenate laikinai arba nuolat, turite būti registruotas savo gyvenamojoje vietoje, neatsižvelgiant į persikėlimo priežastį ar teisinį statusą. Registracija atliekama jūsų gyvenamosios vietos rotušėje (ayuntamiento). Registracijos metu gausite Empadronamiento dokumentą, kuriame bus nurodyti jūsų asmens duomenys ir adresas. Užsiregistruoti galite remdamiesi: - dokumentais apie nuosavybės teisę į būstą - ilgalaike nuomos sutartimi (ne trumpesniam kaip šešių mėnesių laikotarpiui) - jei ketinate gyventi pas draugus ar pažįstamus, prašymą turi asmeniškai pasirašyti buto ar namo savininkas. Propiska nesuteikia teisės reikalauti turto. Gyvenimas ne gyvenamosios vietos registracijos adresu pagal įstatymą laikomas administraciniu nusižengimu ir gali užtraukti 500 eurų baudą. Kas dvejus metus propiska turi būti atnaujinama. Nepratęsus registracijos per nurodytą laikotarpį, galite būti automatiškai iškeldintas iš buto, o pratęsus registraciją, jums gali būti skirta iki 300 eurų bauda. Leidime gyventi nurodytą adresą galite keisti neribotą skaičių kartų. Jei keičiate adresą, jums gali prireikti pažymos su informacija apie ankstesnius adresus. Ją galima gauti ankstesnio adreso rotušėje. Empadronamiento reikia, kai: - registruojant leidimą gyventi ir leidimą dirbti - gaunant NIE - atidarant banko sąskaitą - gaunant sveikatos draudimą ir nemokamą medicininę priežiūrą - užrašant vaiką į mokymo įstaigą - registruojant automobilį ir keičiant vairuotojo pažymėjimą - pateikiant deklaraciją mokesčių inspekcijai - gaunant socialines išmokas - užsirašant į savivaldybės kursus - legalizuojantis pagal gyvenamąją vietą (propiska laikomas pagrindiniu dokumentu, įrodančiu 3 metų buvimo šalyje tęstinumą) Kiekviena miesto rotušė turi savo reikalavimus dokumentams propiskai gauti. Pavyzdžiui, Alikantės provincijoje gali būti prašoma pateikti: Jei esate nekilnojamojo turto savininkas - Nota Simple arba Escritura - Pasą arba gyvenamosios vietos kortelę - Paskutinius vandens ir elektros energijos kvitus arba sutartis su tiekėjais - Paskutinio mokėjimo iš SUMA (mokesčių inspekcijos, kuri renka nekilnojamojo turto mokestį) kopiją Jei nuomojate nekilnojamąjį turtą - Nuomos sutartį - Nuomotojo DNI kopiją - Pasą arba gyvenamosios vietos kortelę Vaiko leidimui gyventi - Pasą ir gimimo liudijimą su patvirtintu vertimu. Jei bute jau yra kitų asmenų, registracija turi būti atliekama dalyvaujant vienam iš jų. Pats dokumentas gali būti kaip registro išrašas - volante de empadronamiento arba kaip pažymėjimas - certificado de empadronamiento, kurį pasirašo savivaldybės tarybos pirmininkas ir sekretorius. Pažymėjimo paprastai reikalaujama teisme arba užsienio institucijose. Dokumentas laikomas galiojančiu 3 mėnesius nuo išdavimo dienos. Norint jį pateikti ieškinio pateikimo vietai pasibaigus šiam laikotarpiui, reikia dar kartą kreiptis į rotušę dėl atnaujintos versijos.