12 | 08 | 2019
Franšizė Ispanijoje yra viena perspektyviausių verslo sričių pradedantiesiems verslininkams. Už tam tikrą mokestį įgyjate licenciją naudotis gerai žinomos įmonės sukurtu, išbandytu ir optimizuotu verslo modeliu, turėdami teisę dirbti savo vardu naudodami franšizės davėjo prekės ženklus. Privalumai: ✅ Dėl prekės ženklo populiarinimo jums užtikrinamas klientų srautas, nereikia kurti atpažįstamumo ✅Reklamos išlaidos minimalios, visi reklamai regione skirti produktai jau įeina į paketą ✅Mokymu, kaip vykdyti verslą, rūpinasi franšizės davėjas ✅Nereikia ieškoti tiekėjų ✅Franšizės davėjas iš esmės veikia kaip garantas banke gaunant paskolą verslui atidaryti ✅Maža konkurencija ✅Maža bankroto rizika Trūkumai: ❌Didelės pradinės investicijos ❌privalote laikytis visų apribojimų ir taisyklių, ❌privalote pirkti produktus tik iš franšizės davėjo tiekėjų ❌visiška franšizės davėjo kokybės ir standartų kontrolė ❌Tame pačiame regione negalite atidaryti konkuruojančios įmonės ❌franšizės davėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį Ispanijoje jau 23 metus veikia Ispanijos franšizės davėjų asociacija, ginanti ir skatinanti šią veiklą šalyje. Ispanijoje veikia apie 1 400 franšizės tinklų, kuriems priklauso 74 000 įstaigų, kurių metinė apyvarta siekia 27 500 mln. eurų. Svarbiausi šios sistemos sektoriai yra drabužių parduotuvės, restoranai ir prekybos centrai. Tarp didžiausių yra "Eroski", "Carrefour", "Día", kelių prekių ženklų grupės "Restalia" ir "Foodbox". Į kurias franšizes geriausia investuoti, šiuo metu sunku nustatyti, nes tai dinamiški verslo modeliai ir jų stiprumas priklauso nuo daugelio veiksnių: ekonomikos, rinkos, aplinkos. Pavyzdžiui, garsus ispanų portalas Franquicia.net pateikia pelningiausių franšizių 2019 m. sąrašą. Į perspektyviausiųjų penketuką patenka: 1. La Sagrada Fábrica - amatininkų alaus darykla 2. Empresario 2.0 - elektroninė prekyba 3. Duldi - saldainių ir šventinės atributikos parduotuvės 4. Tu Bienestar - namų priežiūros paslaugos 5. Santagloria - kavinė-kepykla